Jdi na obsah Jdi na menu
 


Reporty z akcí

​27.3. Zlatovláska

Dnes jsme se vydali za kulturou do divadla Drak.

Děti shlédly netradičně zahranou pohádku o princezně Zlatovlásce.

 

22.3. Krtek a jaro

​Ekologické centrum Sever za námi přijelo s pohádkou "Krtek a jaro".

​Krtek dětem představil jaro z pohledu přírody. Děti poznávaly jarní květiny, 

seznámily se se životem včel, naučily se, co je to pyl, jak se opylují stromy. Uvědomily si, jak je důležité, neničit jarní květiny.

Dětem nechyběl ani pohyb. V průběhu programu si zahrály na včely, na ptáčky...Krtek dětem ukazoval na obrázcích, jak se líhnou ptáčkové, jaká mají vajíčka, jak jsou maskovaní.

Na konci se naučily básničku s pohybem" Radujte se, jaro je tu!

27.2. Plavání

​Na konci února jsme zahájili kurz plavání pro nahlášené děti.

 

26.2. Logopedická pohádka​ -   "O ztraceném písmenku"

​D​ěti si prostřednictvím pohádky uvědomily, jak to vypadá, když nemluvíme správně, když chybí písmenko.

Žirafa s dětmi procvičovala mluvidla, učila je poznávat na druhých smutek, radost. Pohádku doprovázela hudba na kytaru, maňásek jazýček, žirafa. Děti se v průběhu celé pohádky zapojovaly do nejrůznějších aktivit - hledání pokladu, otvírání truhly, procvičování mluvidel na písmenko R...

16.2. Divadlo v MŠ - Šípková Růženka

Loutkové divadlo Kozlík zahrálo dětem klasickou pohádku.

Nádherné velké loutky a krásné hudební zpracování děti uchvátilo. Seznámily se s dějem pohádky, poznaly dobro a zlo. Touto formou se učily chování v divadle - soustředit se, nepovídat, zatleskat.

​13.2. KARNEVAL

Karnevalový den jsme si s dětmi opravdu užily.​ Měli jsme pochod masek, tancování.Největší úspěch měly soutěže, u kterých jsme se nasmály. Obě třídy se sešly ke vzájemnému představení masek. Děti hádaly podle obleku, o kterou masku se jedná.Karneval jsme ukončili společným tancem obou tříd.

6.1. Návštěva knihovny

Předškoláci se seznámili s tématem "Masopust".

Pomocí obrázků paní knihovnice vytvářela povědomí o základních znacích masopustu. Děti popisovaly obrázky a určovaly, zda se jedná o masopust současný, nebo historický. Vhazování koláčků do koše pomohlo dětem udržet pozornost na další vyprávění. 

Poslední fáze návštěvy je vždy určena k orientaci v prostorách knihovny a k postupnému vytváření vztahu ke knize. Děti si mohou samy z polic vybírat knihy a prohlížet si je. Učíme se také správně s knihou zacházet.

1.2. Logopedická pohádka "Krtek a zima"

Kamarád krtek s dětmi probíral zimní téma - proces tání, zimní sporty, odlet ptáků, péče o zvířata v zimě...Vyprávění bylo propojené s pohybem, děti postavily sněhuláka, vyzkoušely si let ptáků. Pohádka svým námětem zapadala do právě probíraného tématu v MŠ, děti si zopakovaly znaky zimy.Krtek dětem kladl otázky a děti na základě svých znalostí hledaly odpovědi.

17.1. Spolupráce s ekologickým  centrem Sever

Prvním z cyklu programů ve spolupráci s ekologickým centrem Sever byl program Krteček a jeho kamarádi. Děti se prostřednictvím krka a jeho dalších zvířecích kamarádů seznámily se základními složkami životního prostředí, obecnými přírodními zákonitostmi a ekologickými vazbami. V pohádce se pokusily děti porovnat podmínky ve volné přírodě a v městském prostředí a společnými aktivitami pomohly zvířátkům vymyslet, jak chránit přírodu ve městě. Na děti čekala hra s názvem " Pojďme na to společně " - cílem bylo posílení spolupráce ve skupině.